26 kwietnia 2011

Omlet

Najprostszy, słodziutki ale za to najlepszy. Smaki dzieciństwa. Skorzystałam z przepisu według, którego tata zawsze przygotowywał mi omlet(pomijając fakt, że tata robił "na oko") z tym , że przekształciłam go na zdrowszą wersję.; )
Omlet
składniki:

- jajko
- 2 czubate łyżki mąki ( dałam pełnoziarnistą)
- łyżka cukru ( dałam trzcinowy)
-25 ml. mleka

Żółtko utrzeć łyżką z cukrem, dodać mąkę, lekko, dobrze wymieszać. Białko ubić osobno na sztywną pianę, dodać do żółtka, delikatnie wymieszać. Smażyć na patelni z obu stron na niewielkiej ilości tłuszczu ( moją teflonową musiałam delikatnie posmarować)
Gotowe! Ja zajadałam z serkiem wiejski ale najlepszy jest sam ; D

2 komentarze:

  1. Pyszny i puszysty. Ja robię taki omlet trochę inaczej, ale wygląda podobnie :)

    OdpowiedzUsuń